Vill du verkligen riskera ditt liv ?

Vill du verkligen riskera ditt liv ? ...

När jag först tänkte tanken att bo i Australien så tänkte jag bara på stränder, palmer och surfing. Hade underbara tankar i huvudet om värme och frånvarande minusgrader. Men nu blir folks reaktioner bara värre och värre. För bara en timme sen fick jag frågan. "Vill du verkligen riskera ditt liv?" "Tänk efter är det vär det, jag menar du kanske inte överlever!" dessa ord har uppkommit med tanke på Australiens djurliv... eller en säker tur mot döden som dom flesta verkar tro... snart även jag!

Jag har fått föreläsningar om spindlar som kryper in i stövlarna, kryp som lurar under toasitsen, hajar som äter dig levande bara du vadar ut i vattnet, rockor med dödligt gift, ormar som ligger på lur bara redo att anfall, ilskna skorpioner, hungriga krokodiler, lömska maneter och ännu fler pyttesmå gift spindlar som är omöjliga att se med sekund dödligt gift. Undrar om det finns några slags skyddsdräkter med skydd även för ansiktet, för ni har väl hört om alla dödliga insekter med vingar, som du tydligen inte ens kan springa ifrån.

Och kommer inte djuren och tar dig har du ju alltid dom dödliga vågorna...

Nej enligt dom flesta är det väl helt enkelt bäst att be en bön och hoppas att jag är en av dom som faktiskt får leva... eftersom det tydligen var 50 procents chans att dö... Så alla som kommer hem hela därifrån måste väl helt enkelt varannan ha ljugit och inte alls vart i australien utan i Danmark... eller ?






Och ska jag vara helt ärlig är jag totalt LIVRÄDD!!!!!

Kommentarer
Postat av: Alex

Don't worry, om det är nån som är en surviver så är det ju fan du ;)

2009-08-22 @ 20:48:19
Postat av: Anna

haha ja jag kan lätt se dina ögon när du blir riktigt jävla arg Emelie, är det någon som kan vinna mot en haj i strid så är det du :P

2009-08-22 @ 21:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0