ATTACK

Har ni gått hem mitt i natten på en ensam gata i Australien någon gång ?


Var på väg hem från jobbet, var halvvägs på väg uppför min nya mardröms backe när en stor spindel springer förbi rakt framför mina fötter. Och om jag trodde förra spindeln var lika stor som min hand kan jag bara konstatera hur rätt jag hade! spindel var lika stor som min hand, fakta helt enkelt. Eftersom det är träd överallt och man inte ser trottoaren jag går på, så konstaterar jag helt förstelnad av skräck att den ligger någonstans framför mig och väntar. Min kropp som har förvandlats till staty blir det dock snart ändring på.


Som från ingenstans känner jag hur något läskigt stort flyger över huvudet på mig, med ett skrik börjar jag springa därifrån. Spindlar eller inte benen sprang över allt som låg i min väg. För att till slut stanna upp och istället börja gå frammåt med snabb takt. Då jag plötsligt hör det där otäcka ljudet igen, vänder mig skräckslaget om och ser något stort svart komma flygande rakt emot mig. sätter händerna på huvudet, duckar skriker, och snabbt försöker följa detta odjur som självklart var en stor gigantisk fladdermus, för att ta reda på exakt vart den hamnar. Efter ytterligare några minimala steg i skräckets tecken. Ser jag honom sitta och vänta på mig en bit fram på vägen. Han hänger upp och ner i ett träd och stirrar tillbaka på mig med ondskefull blick. Som att han bara väntar på att få anfalla igen. Jag inser snabbt att detta är enda vägen hem och att jag antingen kan springa för livet eller övernatta nere i Manly. Då min hjärna tar en konstig vändning. Utan logik börjar jag tänka på hajar i vattnet och att ju mer man plaskar ju snabbare äter dom upp dig. Så istället väljer jag att gå så längt bort på andra sidan vägen som möjligt med båda ögonen på detta odjur. Jag vet inte om min konstiga logik fungerar eller om det är blien som åker förbi just då. Men frammåt kommer jag. Och trots att jag är helt säker på att han bara lurar på en lömsk plan och varenda steg skriker till mig att snart dyker han upp bakom dig. Så klarar jag mig in genom dörren och till mitt underbara rum. Var dock tvungen att stänga fönstret för något säger mig att han sitter där ute...


Det första jag gör imorgon är att fråga Belinda hur man försvarar sig mot fladdermöss!!! taxi hem från jobbet imorrn... ?




Kommentarer
Postat av: Linda

Ja säger ju det. Hemska djur i australien. Fy Fan va hemskt ja hade ju dött! Usch! :( Kommer du hem till jul? Troligen inte i och för sej men bara fråga iaf :) God Jul annars! :)

2009-12-23 @ 01:22:26
URL: http://lindaaaah86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0