Exams over

Sista examet klart, rummet lite väl stökigt och inte den minsta skymt av några packade väskor...

Vi har pratat om den här dagen alldeles för länge, mitt i alla sömnlösa nätter bland energi drycker och tabletter. Vi har önskat, drömt och längtat efter förmågan att få sova ut en hel natt, kunna planera för något annat än vad som börjar och slutar med studier. Bland döds trötta ögon och en stress som inte finns i denna värld så är vi äntligen där. Och jag tror inte vi har förstått det.

Gab och jag skulle ner i Manly och bara njutit ikväll. Men allt sånt lades på is, Jag slocknade på sängen och vi nämnde inte ens ordet att bege sig ner för mardrömsbacken till den övriga världen. Och känslan av otrolig glädje som vi väntat på så länge nu infann sig aldrig. För vi har helt klart inte börjat tänka än. Våra hjärnor bearbetar fortfarande exams och kurs antckningar. Och fast vi skulle kunna lägga allt sånt åt sidan så blir vi uppstressade av att hinna allt som ska hinnas innan det är dags för Emelie och Gab att åka hem. Imorgon ska vi in till Sydney och på kvällen ska vi ut i Darling Harbour sen på torsdag ska vi hinna med stranden för första gången i år innan Gabs plan går på kvällen. Och mitt i allt detta så ska det packas och städas och chekas ut. Just nu är det roliga bara en enda stor stressfaktor.

Jag vet inte när den där känslan vi väntat på kommer att slå ner. Men jag har en känsla av att jag kommer leva med en stor klump i magen till exams resultaten kommer nerdimpande om två veckor...

Måste bara tillägga bästa händelsen någonsin. Fick helt otippat julklapp av Joe igår. Helt överlyckligt chockad blev jag när jag öppnade julklappen och insåg att han hade köpt första säsongen av gossip girl!!


Kommentarer
Postat av: Linda

haha första säsongen av gossip girl då är väl du i sjunde himmlen :)



fattar inte att du inte kommer va hemma på juldagen :( när ska du sluta resa å komma hem !!!

2009-12-16 @ 04:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0