Last class !!

Lämnade in min sista uppsats idag, satt uppe till fyra inatt och jag ber en stilla bön att det ska ge mig ett HD! Idag kommer den absolut sista lektionen för terminen äga rum klockan fyra. Det känns som om verkligheten inte nått mig och att jag knappt kan förstå vart tiden tog vägen. Ska jag vara helt ärlig känns det inte alls som länge sen när jag och Alex gick och pratade om att det bara var en månad kvar till min resa. Och att det var 3 månader sen jag satt i mitt rum mitt i natten och packade ner dom sista kläderna är för svårt att ta in helt enkelt.

Jag minns första veckan, Orientetion week men efter det känns det som att jag sögs in i ett hål av skolböcker, uppsatser och exams. Tiden bara rullade på och om man stannade upp för att tänka efter så var det kört. Stress om att hitta bostad och jobb samtidigt som presentationer skulle skrivas och maten skulle hinna ätas. Och på något sätt löste det sig.

Nu låter det som att jag blir fri om exakt några timmar och lämnar skolan bakom mig medan jag springer ut mot den riktiga världen. För att faktiskt deltaga i det liv som pågår där borta. Så kul ska vi inte ha. Kanske är alla uppgifter inlämnade, presentationer avklarade test genomförda och lektioner avslutade. Men sen finns det ju den där lilla bagatellen som kallas final exams...

Final exams dom där proven som ska avgöra våran framtid, våran fortsatta karriär. Det är som ett vinna eller försvinna ögonblick. Klarar man inte the final exam i alla kurser ja då är det inte mycket att göra. Att det inte gör något om man misslyckas fick vi lära oss i mellanstadiet. För att i högstadiet istället få chansen att göra omprov och i gymnasiet, ja ordet komplettera var en del av vardagen, det löste sig alltid. Ut kom man ändå.

Så nu sitter man här och inser  att det helt enkelt inte existerar något annat än att helt enkelt ta sig igenom det. There is no other way this time. Kompletteringar är ett minne blott och mot framtiden finns bara en väg att gå. Men vem har någonsin behövet alternativ...

Sen så är det inga lektioner nästa vecka eftersom hela skolan har studie week inför examen som är i vecka 13. Så det är ju otroligt underbart att få veta att några av våra exam kommer äga rum nästa vecka istället. Toppen, no studie week for us. Tack för den !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0