Nytt jobb

Blev ingen frisör idag då jag insåg att det inte skulle hinnas med om jag skulle hinna med att jobba. Och mina aningar om svart lön vart bekräftade men det var nog mitt minsta problem...


Jobbade exakt två timmar innan jag sa upp mig.


Jag skulle få min uniform på plats när jag kom dit, vilket bestod av en blå och gul bikinitop och en blå kjol. En aning underligt men i värmens hetta så vet man aldrig vad som krävs att servera mat i. Dock så vart jag placerad utanför resturangen och någon servering hörde absolut inte till mina jobb sysslor. En aning förvånad undrade jag vad som exakt var mina jobb uppgifter. Fick tillbaka två ord "just smile". Medan min manager försökte demonstrera hur jag skulle stå där och le mot alla som gick förbi. Innan jag hann öppna munnen igen var han totalt försvunnen. Så jag fick helt enkelt inse det jag inte riktigt hade vågat tro än. Att jag var anställd för att stå utanför resturangen och le mot folk som gick förbi. Minst sagt det tråkigaste eller lättaste jobbet jag någonsin haft... välj själva. Jag går på det först nämnda. Efter att i två timmar stått med ett leende i kokande värme kändes det som att jag hade en galge instoppad i käften. Då ett gäng med troligtvis mexikaner kommer förbi och helt enkelt börjar ta kort.


Som från ingenstans kommer managern jag inte sett skymten av framflygande och innan jag ens hinner reagera står han och skriker ut på brytande engelska. "pictures with swedish girl just 5 dollars". Jag trodde jag hade nått botten på mitt liv och att jag måste ha hört fel, då jag ser hur en mexican börjar dra fram pengar ur fickan. Detta var helt klart droppen. Gick raka vägen in i resturangen och hämtade mina grejer. Med en allt för efterhängsen manager efter mig. Efter ett antal ilskna ord byten mellan oss, ger han mig lön i handen och säger "see you tomorrow blondie"... THATS IT! först och främst NO vi ses inte imorgon det finns en gräns hur lågt man sjunker för pengar, vilket jag försökte förmedla till hans bortkommna hjärna, utan vidare framgång. Dessutom jag färgar så mitt hår nästa vecka! BLACK



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0