Tuesday

Vaknade upp med något som kan gemföras med brännande feber imorse, just nu känns det som vågor som kommer svepande och sedan försvinner. Aldrig helt frisk, hur länge ska det sitta i kan man undra. Bättre timing får man leta efter. Missade tre lektioner idag då jag helt enkelt inte kom upp ur sängen. blev sjukförklarad av mig själv när jag insåg att stegen mot badrummet skulle vara framme vid jul ungefär om jag fortsatte hålla rak kurs. Jag föll som en sten tillbaka ner i kudden, och gjorde några tappra försök att studera sängliggande med law böcker runt omkring, som skrek tillbaka ord som aldrig någonsin kommer accepteras av mina väl fungerande hjärnceller. Samtidigt som paniken över alla missade lektionsminuter sakta började förvandlas till en gastkrammande skräckfilm innan jag helt enkelt somnade med inte mycke mer till tröst i den stekande värmen.

Nu så här på kvällen mår kroppen trots allt bättre och jag vågar tro att febern är borta, men antagligen bara för att uppenbara sig lagom till lektionstid imorgon bitti. Jag ber en sista bön att så inte är fallet så jag faktiskt slipper att förlora förståndet helt och hållet.

Annars jobbar jag på med en presentation som ska hållas för klassen på torsdag och där varenda en ska använda sig av powerpoints underbara teknologi. Vilket inte jag hade tagit i beräkningen utan suttit ock skrivit nyckelord till ett vad som uppenbarligen var ett gammeldags tal från 80 talet ? så nu har jag slängt mig på datorsalen knopat ihop 5 slides till powerpoint med ungefär ett ord på varje. Skona mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0