Update

Vad har hänt sen sist...

Jag och Salina var på miss country girl australia final i Tisdags, Vilket kändes som att kliva in i dom uppklädda tillställningarna från USA all over again. Le vänligt mot allt och alla och mingla runt om ovesäntliga saker.

I pausen innan vinnaren skulle utses sitter jag och antecknar om eventet i mitt lilla block. Då en mamma till en av deltagarna kommer upp och börjar prata med mig, hon säger lite underliga saker och jag börjar stilla fundera om det verkligen är mig hon pratar med. Efter ett tag går det upp för mig att hon tror att jag är en journalist från någon tidning. Därav försöker hon smöra in sig hos mig för att få en intervju med hennes dotter. Efter en halvtimmes disskusion förklarar jag att jag inte är någon journalist och absolut inte kommer från varken någon tidning eller tv station. Ser hur hennes ansiktsutryck går från överflödig inställsamhet till något hatiskt hon försöker dölja bakom ett påklistrat leende. hennes hjärna bearbetar informationen för att i sina frustrerande tankar precis inse att hon slösat en hel halvtimme av hennes dyrbara tid på en människa som inte alls kan få hennes dotter på första sidan i tidningen. Och helt enkelt inte är värt någonting i hennes ögon. Fick dock världens mest falska försök till ett leende innan hon skyndade därifrån i jakten på dotterns framtida berömelse.

Igår var jag och volontär arbetade på noodle market, delade ut giftbags i tre timmar. Fötterna ömmade och käkarna smärtade efter att ha lett konstant under flera timmars tid. Nästa volontär arbete blir på söndag, "breakfast on the bridge". För första gången ska dom stänga hela harbour bridge och 6000 människor ska ha morgon picknick där uppe. Ska bli riktigt kul att se.

Sen så hade jag mitt första riktiga grupparbete idag. Vi ska utveckla en streetfair. Och jag kan nu officiellt erkänna att jag hatar grupparbeten ! Vi var fyra stycken som alla hade olika ideér samtidigt som vi var och en var absolut helt säkra på att just våran idé var bäst. Vi försökte låtsas om att vi tog in varandras åsikter och funderade om dom kanske kunde bidra med något till arbetet. Innerst inne var det dock alldeles för uppenbart att ingen av oss ville ge med sig och att vi tyckte att alla andras planer vart totalt värdelösa i gemförelse med våra egna. Slutade med att vi i princip satt och argumenterade med snudd på lite aggressiva tendenser, innan lektionen var slut och vi med irriterande miner skildes åt utan varken koncept eller en plan för vårat projekt.

Att tillägga är dock att min idé var helt klart bäst!

Min Report vart klar inatt klockan 3 och är nu inlämnad! eller om jag ska vara helt ärlig fick jag avsluta den imorse och frukosten bestod av en red bull. klockan 3 inatt var data salen lika full som om klockan hade varit 1 på dagen och den sista gick aldrig och la sig, utan vandrade direkt till lektion. Två personer hoppade av event programmet idag, dom bestämde sig för att byta till ett annan universitet...

Thats it for today, nu ska jag plugga. Någon som är förvånad?

Sen vet jag inte när den här stekande värmen kom, måste vart någon gång dom senaste veckorna då jag satt instängd i mitt pluggande.  




The winner !



Me and Salina



Den underbara stranden som jag knappt fått avnjuta, på lördag är det dock jag som ska gå ner och lägga mig på stranden i en timme, NO MATTER WHAT! dom andra tittade på mig som att jag inte var riktigt klock när jag tänkte undvara en hel timme till onödigt strandliggande. Och jag vet inte vem det är som är mest konstig me or them...

Kommentarer
Postat av: Stina

U look soo classie!!! Me like! xD

2009-10-22 @ 14:23:29
Postat av: Mikaela

Fin du är :) Asbra kämpat också med pluggandet och eventarbetet! Låter som att det är fullt upp, men samtidigt är det då man lever ;)

2009-10-22 @ 20:05:14
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0