Sleep accident

Efter att ha suttit med huvudet nedtryckt i skolböcker halva natten...

Vaknade av ett alarm som kändes otroligt långt borta, tog en "liten" stund innan jag insåg att jag befann mig i verkligheten och att det avlägsna ljudet som inte ville sluta var min väckarklocka som i princip låg bredvid örat och ringde. Efter att jag med ofukserade fingrar tryckt på fel knapp 5 ggr om så hittade jag rätt och plågan tystnade. Blickade med kisande ögon som helt enkelt inte gick upp längre på klockan och insåg att något måste vara fel...

Klockan stod på 6.30 am vilket i min morgon trötta värld helt enkelt måste vara fel. Klockan kunde omöjligt vara mer än 3 på natten och jag måste ha timmar kvar att sova. Började till och med spekulera om jag helt enkelt hade hamnat någon helt annan stans och tidszonen förändrats igen, så var dock inte fallet. När även Sarahs klocka började ringa börjde min trötta hjärna bearbeta informationen och la ihop ett plus ett. Klockan var 6.30 på morgonen och det var varken ett skämt eller fel på klockan.

Det var bara att dra mina tunga steg till duschen för att se om mina ögon kunde öppnas ordentligt. Duschen som brukar ha en väckande effekt var mer som ett sömn medel och jag insåg att jag var tvungen att lämna detta varma vatten innan jag föll ihop och drunknade i sömnen. Lagom till frukost hade mina ögon lyckats öppna sig totalt och jag var åter en normal människa.

Första lektionen... Fullt fokuserad. En timme senare, samma lektion. Orden från läraren liksom smälte bort i mina tankar, Och det var totalt omöjligt att förstå vad hon sa då min hjärna levde i någon dimma. Fokuserade tankarna på att lyssna, fokusera på dom viktiga orden, event... venue... stakholders... BANG!

Sätter mig käpprakt upp på en sekund, vilket ändå inte lyckades gå obemärkt förbi. Sitter längst bak i klassrummet och ser hur hela klassen vänt sig om och nu stirrar på mig. Alla är knäpptysta och läraren har slutat sin föreläsning om event? .. eller hur det nu var. Gabbi som sitter bredvid mig kämpar hårt för att inte brista ut i skratt medan hon lutar sig mot mig och viskar "did you just fell asleep Em?"

Tittar återigen upp och inser att hela klassen måste ha hört den frågan och nu väntade på svar, inser att jag omöjligt kan säga sanningen till 20 fokuserade klasskompisar och en lärare. Dock gick inte min hjärna på högvarv direkt så det ända svar jag då tyckte var det mest normala blev "NO, I just like to do that"

minutlånga sekunder av tystnad innan Gabbi faller i ett högljutt skratt som snabbt smittar av sig på dom andra och jag inser snabbt att min lilla oskyldiga lögn var alldeles för ohållbar. Och Gabbi snabbt konstaterar "Em are you crazy, it's more normal to fall asleep then to enjoy banging your head in the wall"

Resten av dagen gick jag bredvid en Gabbi som inte kunde sluta skratta och varje gång fick fram orden "why WHY Em , why would you say that!! " Bäst att hålla sig till sanningen i fortsättningen ?



Dags att sova för mig.

Kommentarer
Postat av: Ingeborg

HAHAHAHAHAHA säger jag bara!! Fan kunde inte jag vart där och sett det för?? Hade nog fasen kissat på mig om det hänt när jag sett det :P haha så det var nog bäst att jag fick sitta här i KALLA Sverige och as flabba i mitt rum :P hahah

You go girl!! Love it!!

2009-10-07 @ 20:01:14
Postat av: Mikaela

Hahahaha! Jag förstår att din kompis hade roligt åt det där hela dagen ;) Du är skön som bjuder på dig själv! Hoppas du fått sova ut nu :) Puss och kram!

2009-10-08 @ 10:46:17
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0