Om jag slutar att andas vinner vi då ?

Jag kommer alltid minnas min första kärlek, två färger som strålade samman och gick rakt in i hjärtat. Vet ni att det aldrig släpper, den där första kärleken. Jag minns fortfarande första doften av konfetti och bengaler, och ljudet av dom första svordomarna jag lärde mig, dom som klingade i öronen någonstans från råsundas läktare. Jag kommer ihåg klacken som fick mig att rycka till och med storögd blick titta rakt in i ett svart gult hav. Det spelade ingen roll vad jag tyckte om fotboll då, eller att jag inte hade den minsta aning om domsluten var rätt eller fel. Det spelade ingen roll att jag inte visste hur lång en fotbollsmatch var. Jag var fast, och mitt liv blev aldrig sig likt igen.


Du vet inte vad som väntar dig den där dagen du blir hopplöst förälskad, du vet aldrig vad det innebär eller vart det ska föra dig. Du har ingen aning att det ska bli en del av ditt liv. Och att både sorg och lycka alltid kommer förknippas med två färger. Du visste inte den där gången du gick in genom råsundas grindar för allra första gången att hela ditt liv skulle kretsa kring en serietabell.


Åren har gått men jag har aldrig slutat tro och jag kommer aldrig sluta drömma om samma saker. Jag ser en tabell framför mig som ger mig så mycket mer än något annat i livet kommer kunna göra. En tabell som jag fokuserar på med hela min kraft.


Kan vi nu ta några sekunder och blunda allihop på samma gång, kan vi bara blunda hårdare än vi någonsin gjort. Kan vi önska allihop på samma gång mer intensivt än vi gjort i hela våra liv. Kan vi lova varandra att tro så hårt på det lag vi älskar att inget ska få rubba oss, kan vi drömma om det jag inte längre vågar uttala högt starkare än vi drömt om något annat i hela våra liv. Låt våra viljor och hopp strömma samman i en enda stor kraft som i slutändan ska sippra ut till varenda svartgul spelare och skänka oss det vi alla drömmer om.


Jag ger bort mina andetag om ni vill, ni får dom allihop, jag ger er hela mitt liv, allt jag någonsin ägt. Bara ni tar hem guldet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0