a moment like this

Jag kan känna vinden i håret och havslukten skölja över mig, klockan är över nio på kvällen och mörkret har lagt sig. Jag springer utmed havets kant och ser stranden breda ut sig över stenkanten vid sidan av mina fötter. Jag ser barerna och cafeerna vara fyllda med folk och rörelse, väggen som vätter ut mot stranden är borttagen och där sitter folk helt öppet och tittar ut med skratt och drinkar i händerna. Jag springer ännu snabbare känner hur allt sveper över mig. Ser volleybollspelande på stranden och strandvägen är fylld av skateboardåkare, joggare och cyklister. I sanden ligger folk under sina täcken och tittar mot stjärnorna. Över allt är liv och rörelse. Jag stannar vänder ryggen mot vägen stirrar rak ut mot vågorna lyssnar på ljudet känner den varma vinden mot mitt ansikte. Jag andas in och önskar att alltid få stanna i detta ögonblick.



A moment like this, some people wait a lifetime




Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Fy fan va härligt det låter!! Åh jag vill med!!! Ta mig dit! Så kan vi jogga i sanden ihop, jaa eller du jogga och jag snubbla runt :P hahaha låter det som en plan??

2009-09-30 @ 19:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0