"dads credit card"

Idag passade jag på att sova lite längre då vi var hel lediga. Sen gick vi ner på stan där jag fixade sim kort till mobilen, lämna in min kjol för att sy upp den lite och köpte super god smoothie. (dock inget i närheten av Jamba juice) .

Har kollat runt lite efter rum att hyra nere i Manly och apartments. Ser inte ut att vara några problem alls att få något, men eftersom jag inte ska ha förren i December så får jag vänta med att ansöka. Att bo kvar på skolan blir nog lite svårt då detta känns i dyraste laget.

Ikväll tänkte jag gå ut nere i Manly. Skolan är annars ganska tom just nu då dom flesta åkt på surf camp eller är någon annanstans över helgen.

En amerikan jag träffat här frågade varför jag inte skulle med på surf camp i helgen, när jag försökte förklara att jag helt enkelt inte hade råd att lägga pengar på detta just nu så svarade hon bara. "Why don't you just take it on your'e dads credit card ? " . Efter några skratt från min sida insåg jag att hon var döds seriös och fick då helt enkelt förklara att jag inte hade min pappas kredit kort i fickan. Detta förstod hon inte heller riktigt utan svarade med en oförstående min "why?" . Sen stod jag i minst en kvart och försökte förklara att han helt enkelt inte hade råd. till svar fick jag en frågande blick och ett "oh really" . Och jag är ganska så säker på att hon inte hade den minsta aning om vad jag menade. I hennes lilla värld finns det alltid ett kredit kort till hands.

 Låter dock som en underbar värld.

Nej, time to eat




Kommentarer
Postat av: Stina

I wanna b that girl with her dads credit card!! Herregud, dom fattar ju inte hur bra dom har det som djävlarna... Förresten love the pic!!! Nej jag är alls avundsjuk, nu ska jag ta cykeln och hojja iväg :P

2009-09-18 @ 11:18:21
Postat av: Ingeborg

Fy fan jag håller med Stina!! Vill också ha det !! Fan sweet man hade kunnat ha det om man inte satt fast i fryskalla Sverige och kommer nu här med ruttna bort i lilla pisshålan som även är kallat Linköping. Är så grymt trött på mitt liv här och vill bara bort! Emelie!! Hitta ett jobb till mig nu snart!! Måste till ett varmare land långt bort från Sweden så man kanske kan längta tillbaka igen. Jaaa jag sa KANSKE!!! haha inte alls säkert att man gör du vet ;) haha Oj vad jag vill bort, ska dock glo på lägenhet som jag kanske ska köpa imorgon, det ska dock bli kul men tror du jag har panik över att jag faktist kommer ruttna i min eventuella 1a i Linkeboda?? :O GAH!!! Pussar and peace out

2009-09-19 @ 00:00:31
Postat av: Alex

Vadå? ingen tillgång till lennarts kort? trodde jag ;)

2009-09-19 @ 12:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0