4 år...

4 år och 4 månader...

Det känns som för alltid, det känns som en hel evighet sen som jag gick ut gymnasiet och ännu längre sen jag började skolan. Jag gick från att vilja bli barnskötare till hälsopedagog och landade på en utbildning till Event manager i Australien. Hade någon talat om det för mig när jag för 6 år sedan började på barn och fritids programmet, hade jag troligtvis vänt på huvudet för att se efter vem personen pratade med. Eller tredje året i gymnasiet när mina tankar endast nådde till en utbildning i Gävle, som av någon anledning aldrig blev av. Vilket jag idag tackar min lyckliga stjärna för.

Vet ni att det är så fruktansvärt underbart, allt som händer utan att man egentligen planerar. Den där fantastiska slumpen i livet som kan föra dig vart som helst. Och leda dig till precis vem som helst. Varenda litet val man gör i livet har betydelse och varenda händelse likaså.

Det finns egentligen ingenting som man inte har förmågan att göra, det handlar bara om hur mycket du är beredd att offra och hur mycket du vågar vilja.

Jag hade ingen aning om vad jag kunde förvänta mig innan jag satte mina fötter i Australien, vilka personer jag skulle träffa eller vilka krav jag hade att uppfylla.

Nu när jag sitter här i mitt lilla hörn på mitt lilla dorm room så känns både barnskötare och hälsopedagog utbildningar som i en annan värld. Jag kanske bara varit här en vecka men det spelar ingen roll. Det är som att jag väntat på detta i hela mitt liv.


So if we get the big jobs and we make the big money
When we look back now, will that joke still be funny?
Will we still remember everything we learned in school?
Still be trying to break every single rule





Feels like forever ...

Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Fan jag vill med ha en uppenbarelse för vad det egentligen är jag vill göra med mitt liv, hade världens diskussion med en kompis igår om detta. Galet vad jag känner mig rastlös i mitt liv just nu, det finns fan massa andra saker man kan göra med sitt liv. Alla bara tjatar på att jag stressar sådant, bara för att jag är 20 och har varit i USA ska jag se det som om jag faktiskt gjort nått med mitt liv. Visst jag har vart borta, låååångt borta. Men va fasen!! Vet inte vad jag ska ta mig till....

2009-09-22 @ 12:25:16
Postat av: Pappa

Tänk att Ordning återställd är med bland dom

populäraste inläggen på blackbeat Ellos förlorade med 5-0 och aik vann 3-0 guldet är nära nu

2009-09-22 @ 13:22:44
Postat av: Camilla

haha, jag läser till hälsopedagog i gävle :-P :-) går issita året! Sedan åker jag också till australien, är jättenervös! /Camilla

2009-09-30 @ 08:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0