Surfing

Living my Australian dream...

Jag vet inte vad det är, om det är havutsikten eller känslan att träffa nya människor varje dag, ingen aning om det är värmen eller att allting helt enkelt påminner så fruktansvärt mycket om Californien. Men jag känner mig helt enkelt mer hemma här än jag gjort dom senaste 10 månaderna i Sverige. Det kanske står Sweden på passet men mer än så är det inte.

Har precis återvänt efter surf safety nere på Manly beach vi fick prova att åka med vågen på surfbrädorna, dock så stod vi inte upp. Antar att man får börja lugnt. Det var så sjukt roligt. Surf kurs nästa och fotbollen står sig inte så starkt mot dagens surfing känsla.

Vi fick även massor av information om alla farliga djur i vattnet, vart man inte fick bada, och hur vågorna fungerade. Man kan väl säga som så att egentligen borde man nog knappt närma sig stranden efter alla dessa varningar.

Vi hade även teambuildning där vi delades upp i massor av olika lag, det var dragkamp, skidor man står flera personer på, volleyboll med lite andra regler och till sist stafett bana i ett hopptorn, där man både skulle krypa och klättra. Vi vann 3 av 4. Den sista grenen ledde vi med ett varv då en liten brud i jeans och blus kommer dit med en inställning som ligger på noll. Vet inte vad hon gjorde i den hinderbanan men inte kom hon ut iaf! frustrationen var på topp samtidigt som jag fick le ett fint leende och dölja alltihop. Det går framåt!

Nu ska jag ta och duscha innan det är middag och sedan sun bar.



Kommentarer
Postat av: Jimmy

Kul att läsa om dina äventyr. Känner igen mig så otroligt från när jag kom ner hit. Särskilt surfningen... börjar bli dags att ta upp den igen tror jag. Så sjukt svårt bara. :)

2009-09-18 @ 23:47:35
URL: http://www.textbild.se/kalltsomis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0