New Day

Igår kom jag hem klockan 6, satt på golvet och pluggade till det var dags att sova. Helt totalt slut slocknade jag på kudden och i princip kändes det knappt som jag hade pluggat...

Idag ska jag sitta barnvakt så det blir mindre med studierna idag, ska försöka hinna med och söka jobb och köpa pärm innan jag beger mig hem från skolan i eftermiddag.

På fredag är det iaf Ice breaker party på skolan, kan knappt fatta att det var ett halvår sen förra gången!

Efter våran första accounting class igår, var jag och Gab som paralyserade vi slog oss ner på bänken utanför skolan och satt som i chocktillstånd och stirrade rakt fram. Vi hade samma tankar "what was that"! svårare ämne får man leta efter och det gör inte saken bättre av att man inte hör vad läraren säger. Det slog oss även att denna terminen kommer bli värre än förra, vilket vi i våra värsta mardrömmar inte kunnat förvänta oss innan. Vi kom fram till med djupa analyser att detta är som att simma. Man gå ut i vattnet en varm sommardag, simmar ser folk, pratar. Och nu har vi simmat längre ut och börjat inse att det blir starka vågor. Man blir tröttare och tröttare, det blir svårare och svårare. Till slut kommer man till den punkten när man håller på att drunkna. Men vi kom fram till att vi får helt enkelt "hold eachother up" "take turn in breathing". Sounds like a plan. Nej dags för skola!







Kommentarer
Postat av: Stina

Jag älskar din nya baby blå kamera!! För det betyder att du kan ta hur mycket kort som helst!! Ta kort på skolan, ta kort på allt..vill se allt!!

2010-02-11 @ 00:29:09
Postat av: Mikaela

Du om någon klarar det! Håller med kommentaren innan, en kamera är bra för då får vi se fler bilder :)

2010-02-11 @ 09:24:48
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0