second day

Nyss hemkommen från andra dagen i skolan, och den "lilla" vägen jag vandrar varje dag blir inte lättare av skolböcker, 30 grader värme och strumpbyxor...

Idag så kom jag äntligen fram till student service efter en overklig väntetid. Väl framme fick jag svaret att denna klass går tyvärr inte att ändra eftersom alla andra är fulla till gränsen och lite till. Efter all väntetid och trubbel skolan inte löst så var bristningsgränsen nära, såg Gab göra sina lugnande yoga rörelser som sa "breath Em breath". Vilket inte var så där jätte lätt när någon bakom ett skrivbord skulle bestämma om jag skulle kunna få spela fotboll eller inte bara för att jag inte kunde få ändra schemat när alla andra fick chansen. Så jag vägrade helt enkelt resa mig upp. Efter två flaskor vatten, 3 samtal, 2 pauser och 3 på bristningsgränsen nära break downs var jag beredd att rusa upp till deans office när jag äntligen fick min vilja igenom. Klassen vart framflyttad och fotbollen räddad. Tänk vad man kan åstadkomma med lite envishet.

Annars så har denna terminen inte börjat lätt har redan fått hur mycket som helst känns det som, och det är verkligen inga lätta ämnen vi läser nu. Trots detta har jag nog aldrig varit så här fokuserad och målinriktad på väldigt länge. Har än så länge både papper, pennor och böcker hur organiserat som helst till följd av detta.

Nu ska jag plugga lite och sen blir det andra try outen ikväll. Fick mess att löpar skorna skulle med ifall plan var avstängd skulle det bli fysik på stranden. Hur konstigt kändes inte det när jag läste.

Här kommer lite bilder på huset



 

Och till Stina, NEJ det är mina smutskläder du ska bara veta hur rent rummet är du skulle inte tro dina ögon. Och ja hahaha det är min keps still loving it haha här kommer den igen just for u

 


Kommentarer
Postat av: Alex

Nästan så att man ser att du fått lite färg ju !!! ;)

2010-02-09 @ 10:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0