TIMETABLE FROM HELL !

Har volontärarbetat inne på event kontoret i Sydney hela dagen, förberett inför söndagens event, cole classic i Manly. Simtävling i havet.

Efter 10 minuter från ytterdörren blev jag helt genomvåt pga av ett plötsligt ösregn, var mindre kul. och kvällen skulle inte bli bättre heller! Slog ivrigt upp datorn för att få fram mitt efterlängtade schema för nästa termin. Och alla gånger vi övertalat och försäkrat varandra om att termin ett var den värsta, att allt skulle bli lättare sen och att dom vakna nätterna skulle stanna i första terminen var som bortblåst. Och jag undrade lite svagt om vi helt enkelt var korkade eller om skolan höjt till en nivå som inte borde finnas. På dator skärmen stirrade mitt nya schema tillbaka med hotfulla ord som fick mig att nästan gnugga sönder mina ögon som vägrade tro sanningen. Efter mycket letande och läsande om instruktioner så insåg jag helt enkelt att this is it! Jag har fått ett schema from hell. Inte nog med att jag går i skolan till 7 på kvällarna utan break, inte den minsta lilla rasten är inkluderad, och eftersom all form av mat är förbjuden på lektionstid så undrar jag om detta kommer bli en början av svält... Inte nog med mina overkliga dagar, nu ska jag även infinna mig på lektion precis hela söndagen, dock så får jag sluta 5 pm på söndag istället för 7 ... yippie ? Kommer bara få lördagen ledig, Jag kan inte riktigt släppa detta schema med blicken än och stilla arbetar min hjärna på frågan om dom kanske inte kommer lägga in några läxor denna termin utan bara lektioner, men inser snart hur fruktansvärd naiv tanke detta är. Men frågan är när dom ska hinna göras! om vi får lika mycket som förra terminen så kommer ju inte natten räcka till ? !! och med mer lektioner hinner det ju bli ännu mer hem arbete! Kanske skulle ta reda på den där killens namn som sålde lite mer än redbull... det verkar behövas... Något som får en att plugga med speedad fart i en värld där sömn inte behövs.

har även fått reda på att det räcker inte att klara alla ämnena för att få gå ut skolan, det är krav på att man måste ha ett visst betygsnitt också! 

Is this hell ? ! 

Fotbollsmatcherna skulle ju spelas på söndagar med så detta betyder ju att fotbollen måste sluta för min del innan den ens har börjat! , detta går inte om jag så får sitta i skolan hela lördagen med så MÅSTE jag få ha min fotboll. Ett besök till colleget imorrn... wish me luck, I WILL NEED IT ! 





Kommentarer
Postat av: Mikaela

Håller tummarna för att det kan lösas! Galet ju!

2010-02-05 @ 05:25:03
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0