Australia day

Var ute och power walkade, eller var väl kanske att ta i. Den första metern gick bra sen slogs tempot av för varje steg jag tog. till slut var det något som liknade slowmotion innan jag halv liggande sträckte mig efter dörrhandtaget. Låg livlös på köksgolvet i minst en halvtimme. Och tankarna om att gå ner till stranden slogs bort!

Är det bara Sverige som inte riktigt firar nationaldagen eller vad ? Här är det bbq, fest, event, flaggor och ansiktsmålning precis överralt och inte förglömma alla som klätt ut sig. Inte för att det är lika överdrivet som 4 th July i USA, men vad går att gemföra med det egentligen...

Själv ska jag sitt barnvakt ikväll, får se hur sent det blir om jag kanske går hem till Jake efter. Dom skulle ha något Australia bbq thing ute vid poolen. lät inte helt fel.

Dessutom fråga Jake om jag ville flytta med honom till England, thats just great!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha, okej, då tror jag att jag vet vad för sorts byxor du menar. Hoppas priserna på Cotton On är lika bra hos dig som här ^^



Sverige är riktigt dåligt på att fira nationaldagen, höjdpunkten är ju typ Kungen och Drottningen på Skansen eller vart det är någonstans haha :)



Och tro inte att jag inte lade märke till den sista meningen i detta inlägg...jag hoppas du uppdaterar om hur fortsättningen blir...



En massa kramar till dig!

2010-01-26 @ 03:22:27
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja, här finns en massa shopping, lätt att fynda också ;)

Håller inte med om att det är rasistiskt med en flagga, men kanske fått det ryktet i Sverige då vi inte använder den så mycket dagligen. Den amerikanska flaggan exempelvis ser man ju på väldigt många ställen hela tiden oavsett om det är nationaldag eller inte.



Haha, nej, det låter inte som Emelie, men jag har ju inte sett hur snygg han är. Är han en tiopoängare så, haha ;)

2010-01-26 @ 04:54:36
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/
Postat av: Linda

men då. Du som sa att han bara var en "sommarflört" men bättre det en gangstern! =)

2010-01-26 @ 10:20:28
URL: http://lindaaaah86.blogspot.com/
Postat av: Linda

Nej det låter ju verkligen inte som nåt du skulle göra direkt. Ja tycker du stannar där du e och om du får för dej att sluta plugga så får du allt komma hem! Förresten din adress behöver den! Hur lång tid tar det att skicka kort till dej ungefär ?

2010-01-26 @ 13:31:54
URL: http://liindaaaah.webblogg.se/
Postat av: Alex

HAHAHA emelie with tennisguy in england... Im still laughing emelie...

2010-01-26 @ 14:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0