In the sun

Kom precis tillbaka från stranden, men någon färg får man ju inte efter den där starka solkrämen som man måste ha för att inte bli ill röd på hela kroppen... suck!

Jag förstår inte folk som kan ligga och sola i timmar, inte pga av solen utan hur dom står ut! Jag menar man ligger ju bara där och har hur tråkigt som helst. Jag blir så fruktansvärt rastlös, Stod ut tio minuter av endast liggande på handduken. Sedan tog jag upp boken jag hade med mig, musiken i öronen och klarade 30 minuter sammanlagt innan kroppen började skrika efter aktivitet. Jake, Marlow och Amy låg som helt förstelnade nerbäddade i sanden och verkade inte röra ett finger. Dom var inte ett dugg besvärade av denna rastlöshet och hörde knappt på mina klagande ord. Till slut tog jag en power walk längst med stranden innan jag kom tillbaka, fast besluten tvingade upp dom andra till lite volleyboll spelande... eller mer kastande. Iaf någon rörelse. Sedan klarade jag dock 10 minuter till. Hurra !

Igår efter jobbet vart jag sjukt sugen på glass. Jag kom dock inte på detta förren klockan stod på fem i tolv och coles stänger prick tolv så det vart ju lite panic! Jake fick gasa ner på stan och vi hann precs innan dörrarna slog igen. Att vi sedan lyckades få tag på en fett snål choklad vattnig röra måste hört till årets största besvikelser!

Nu ska jag snart sitta lite barnvakt sen blir det nattbad i poolen Kan vi stanna i detta summer break forever and ever ? !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0