Update

Det har blivit varmare nu och det är så där underbart höstmysigt ute att jag vill stanna kvar i detta väder forever.

Igår slocknade jag på sängen efter att jag kom hem från jobbet, har ingen dö tid alls längre, gör något precis hela tiden, om det inte är jobb är det något annat man absolut måste göra på sin fria tid. Insåg att jag i princip inte vilat sen jag kom till Sydney så den där tidiga kvällen var välbehövlig.

Kommer iaf göra båda internshipen, på ID events Australia och nattklubben, ska ner dit på torsdag nu på kvällen jag ska arbeta med. Sen så har jag mitt första pass i baren på lördag, kan snart byta ut mitt extra jobb från servitris till bartender, vilket känns helt underbart då jag börjar bli lite smått trött på mitt jobb nu när den andra veckan är i full gång. Jobbar veckan ut sen är det över.

Imorgon har jag en intervju för event coordinator position, är endast en gång i veckan och obetalt men jag vill så gärna ha det att jag hoppas det kan funka att göra alla tre... vi får se.

Sen så hade jag och Emelie en girl day, vi shoppade alldeles för mycket i Darling Harbour, gick och åt på resturang, gjorde manikyr och tittade på sex and the city 2 på bio.

Däremot slutade hela bio upplevelsen en aning annorlunda...

Varken jag eller Emelie uppfattade riktigt vad biljett försäljaren sagt och innan vi visste ordet av det tittade vi ner på några biljetter det stod gold på. Efter en aning confusion och inte mycket mer funderingar på detta. Hittade vi oss själva stående på VIP loungen innan bion och det var nog då det började gå upp för oss att vi fått VIP bio. Det var hur stora fåtöljer som helst med justerbart ryggstöd och fotstöd, mellan oss fanns ett bord där man kunde ställa maten som kunde beställas direkt till biofotöljen. Vi kände att vi hamnat i våran egen framtid och jag tror vanlig bio tappat den där känslan av det lilla extra...






Kommentarer
Postat av: Jennie P

Du är underbar, Emelie! =)

2010-07-13 @ 23:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0