Ändrade planer

Alla dagar av spontana huvudstupa dykningar in det okända. Drömmar som svävat ovanför huvudet och varken lyssnat på logiska förklaringar eller vettiga anlyser om verkligheten. Alla råd som vinkats bort i envishetens tecken av mina egna höga uppsatta mål om något helt annat. Och slutligen alla tappra försök till planering som hopplöst försökt mig att inse omöjligheten i mina beslut. Did I listen ? NO ! Stort cred ska ni ha för era kraftansträngningar dock... mission impossible, jag tror det syftar på mig ibland.

Så nu står jag här ett halvår senare med en bristande planering, eller ingen planering alls.

Insåg igår att jag inte har råd att åka till sverige på lovet om jag ska ha praktik i Sydney. Så jag ställde in resan... Sen insåg jag att jag inte har råd att ha praktik i Australien alls om jag ska ha råd att fortsätta plugga nästa termin efter praktilken. Ibland tvingas även jag till planering.

Efter att ha rådfrågat ungefär hälften av alla människor som någonsin satt sin fot i mitt liv. Så kan jag lugnt konstatera att alla säger samma sak. "U have no choice" du måste göra praktiken i Sverige...

Och jag antar att jag slutligen blivit tvingad att faktiskt lyssna på andra i detta beslutet. Då även jag måste inse att det inte finns någon annan utväg.

9 månaders praktik i Sverige, på Tisdag har jag möte och ska då berätta vart jag vill vara. Efter det, no way back.

Så nu ska jag bara fundera ut om jag faktiskt kommer bli hemlös om en vecka or vad jag ska göra...

Sweden here I come. Tycker nästan man kan ta på hur deprimerande orden är aven fast det bara är bokstäver.





Stockholm i mitt hjärta ???
låt mig besjunga dig nu,
åldrad i ungdomlig grönska,
öarnas stad, det är du!
Av städer jag känner i världen
är du den stad som fått allt ?????!!
Genom Mälarens kärlek till havet
en blandning av sött och salt.



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Usch, vad tråkigt! :( en massa kramar Men tror du kommer göra ett grymt intryck på praktiken och sen får du åka tillbaka till Australien!

2010-03-25 @ 02:13:49
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0