Höst

Är det typiskt svenskt att alltid klaga på vädret ? I såna fall tänker jag ta mig friheten att vara så där typisk svensk för en stund...

VÄRMEN DÖDAR MIG!! K I L L I N G ME !

Det är så sjukt varmt här just nu och den där 45 minuters promenaden till och från skolan gör inte saken bättre. Att jag sedan har något som bara måste likna världens längsta backe (ingen överdrift) är ju inte ett plus i kanten direkt. Jag saknar den där underbara våren med tunn vårjacka och ballerina skor. Eller en super mysig höst när man drar på sig tjocka leggins en stickad tröja och prasslar i färgglada löv på vägen innan man går in på något mysigt café och dricker varmt te. Fast sen i slutändan är det ju aldrig så den svenska hösten ser ut längre, istället brukar den likna ett evigt springande mot bussen i ösregn, ett frånvarande paraply och en väska i en desperat placering över huvudet som knappt täcker luggen. Men ändå, jag är så trött på att känna svetten rinna innanför strumpbyxorna som är ett skoltvång utan logik.

Jag antar att sitter man i Australien i över 30 grader värme så ska man inte ha rätt att klaga. men nu gjorde jag det ialla fall.





Svensk Höst ?





Reality ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0