Stress

Sitter i Manly library och ska precis börja plugga, det värsta är att jag har så svårt att fokusera på en uppgift när jag blir så stressad av alla andra som ja har att göra, så allt förvandlas till en stor klump av stress.

Igår var jag i skolan precis hela dagen, skulle ha pluggat mellan lektionerna men ja var så fruktansvärt trött att kroppen inte orkade tänka helt enkelt. Och jag har absolut ingen aning om vad vi gick igenom i accounting, hängde inte med någonstans. Inget vatten i hela världen fick min hjärna att tänka klarare. Rebull next ?

Då var week 4 över och nästa vecka blir femte. Går så snabbt vi kan inte förstå det själva ens. Förra året i week 5 var min och Gabs week from hell. Tror vi sov högst 5 timmar på hela veckan. Hade reports, essays, prov och grupparbeten tills vi nästan dog på kuppen. Så jag ska väl ta emot w. 5 med ett leende på läpparna...

Ska in till Sydney och jobba på the governors cocktail function i biblioteket på Måndag. Mitt nya jobb med en hospitality group i Sydney, Även fått ett event på Torsdag att jobba på. Sen har jag blivit erbjuden att volunteer arbeta på Fairfax media, ett event företag i Sydney en gång i veckan. Ett erbjudande jag inte kan säga nej till efter att ha rådfrågat min event lärare. Funderade på att tacka nej för tiden räcker liksom inte. Men nu blir det till att gilla läget. På tisdag blev jag bjuden på VIP lounge på ett winery i Sydney av just Fairfax media. Med massa journalister och människor från the event business, jätte möjlighet att networka och träffa folk som är bra att känna. Så ännu en sak jag inte kan säga nej till...

Men jag ska absolut inte klaga för detta är positiva saker som händer, great opportunities!

Min Mock intervju blev av igår och det kändes riktigt bra, så den klarade jag helt klart. Vi får feedback och betyg om 2 veckor.

Nej nu ska jag sätta igång med pluggandet, sen blir det fika med the tripod och jobb ikväll.

still swimming, still smiling, Men jag kan känna vågorna närma sig...



Gab, lunch at the CYC.




Kommentarer
Postat av: Mikaela

skickar några luftmadrasser till dig ^^ Hang in there, I know you can do it!

2010-03-06 @ 09:19:59
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0