Weekend

Jobbade på cocktail tillställning på Sydney library idag, det fyllde 100 år och governören höll tal. Det var riktigt formal och media bevakat. Vi stod uppställda vid entren på rad med trays fulla med champange. Kvällen började med att jag tappade två glas i golvet, toppen ! ... Har aldrig haft så här ont i armen i hela mitt liv efter alla brickor med champange och fingerfoods. Fick inte röra oss ur fläcken under dom första två timmarna, endast när det var dags att hämta ny champange. Rak i ryggen och ett bestående leende som skulle hålla i sig i flera timmar, orkar knappt röra munnen längre. Fötterna är svullna och dessutom ska jag jobba på nytt event på torsdag. Döden är nära. Så fort man lutade lite på sig för att lasta av ena benet fick man en mördar blick riktad mot sig.

Imorgon blir det cocktail lounge och klänningen jag fick av Melissa blir perfect!

Annars så hinner jag inte med pluggandet just nu och jag måste verkligen köpa redbull imorrn, No way back !

Matchen i söndags gick åt helvete det enda bra jag gjorde den matchen var vårat mål. Spelade med en spelartyp jag hatar på innermittfältet och jag vet inte om hon helt enkelt inte kunde röra på sig... ? Blev dock ingen direkt uppvärmning för min del eftersom jag och två andra spelare stod och bråkade om nummer nio. Och försökte övertala varandra om varför just vi skulle få den tröjan. Det hela spårade till slut ur och den ena tjejen gav upp, tog med sig nummer åtta och gick lite surt därifrån. Kvar stod vi och blev mer och mer arga på varandra för varje sekund som gick. Slutade med att tränaren och laget slutade uppvärmningen och gav sig in i disskusionen. den dummaste kommenatren jag fick var nog "Em it's just a number". Yeah right!

Till slut gick tränaren in och sa att vi helt enkelt fick slåss om saken. Sagt och gjort... Han kastade upp tröjan i luften Och den som ensam höll i tröjan skulle få ha den på matchen. För att göra en lång historia kort så efter ett antal rivsår, avslitet hår och en tröja som inte längre var så hel. Var saken avgjord. Guess who won! ...

Sen att vi aldrig spelade med tröjorna utan med västar utan nummer hör ju inte riktigt hit. Gör ju inte saken bättre att det blir tröjutdelning igen inför nästa match...




Kommentarer
Postat av: Alex

BARA ETT NUMMER!! crazy guy. Emelie utan nummer 9!? no way in hell

2010-03-08 @ 11:57:17
Postat av: Mikaela

Jag blir besviken om du inte vinner de resterande kamperna om nummer 9!

2010-03-08 @ 13:13:56
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Åh Emelie vad jag saknar dig! gah! kom o kramas!

Jag har inte skickat nått brev till dig än heller. jag är riktigt dålig alltså. aaah! måste ta tag i att skicka iaf ett brev till dig. :D

2010-03-09 @ 00:55:53
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: melissa

i meant to tell you rafe is #9 for baseball!!

2010-03-09 @ 10:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0