Arv

Så var det mitt i natten och efter ännu ett långt samtal med Lisa är det antagligen dags att sova...

Idag var jag och Emelie och strosade runt i Manly igen, åt brunch på Grand Zero och hängde på stranden tills det var dags för mig at börja jobba. Fick även den äran att bli arvtagare för första gången, då Emelie skulle skriva i sina jobb papper och fick frågan vem som skulle få ärva hennes sista lön vid eventuellt dödsfall. Efter alldeles för mycket skratt så blev jag förvandlad från kompis till syster på två sekunder för att pappret inte skulle skrika wierdo ! sen att varken Emelie eller Fabian som blev uppskriven som närmsta anhörig har någon hem adress, eller faktum är att dom inte har någon adress alls då Emelie bor på hostel i några dagar tills lägenhet hittats. Dock så var hon inte lika pigg på att skriva hemlös på adress raderna som jag var.

Imorgon får jag dock svar på min intervju om det blir praktik på en paradis ö eller inte. Eftersom jag och backup planer inte existerar i samma värld så är det ju bara en sak som gäller. I will get it!

Intervjun gick ju faktiskt bra, känner att jag nailed it! Även om jag kom dit i leggins och lyslila linne medan dom 4 andra hade business attire och portfölj. Har dock aldrig blivit så bombarderad med frågor... och en del var riktigt konstiga. Well, den svåraste var dock inte vilket träd jag skulle vara utan om jag är en tävlingsmänniska och hur jag hanterar förluster... ja vad svarar man på den. Jag körde på vad Stina alltid säger "Be yourslef Em, Just not too much..."

Efter det hemska samtalet med student service att jag inte skulle ha en chans mot dom andra i intervjun som kom från the real job. Så tror jag dock iaf att min ilska när hon påpekade att jag nog inte skulle räcka till omvandlades till energi. Och mina stora glädje skutt in i intervju rummet med tre formella manager kommer ta mig till flyget till Lindemans Island och Club Med. because in the end I have something they don't have, I'm EM!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0