DET ÄR ÖVER NU !

DET ÄR ÖVER NU!

Mitt sista finals ar done, över, finitio, FINNISHED!! Behövde endast en timme av två att avsluta och det var över just like that!

Jag sitter här nu helt totalt utslagen och undrar hur vi kom ut på andra sidan. Vi som trodde att andra terminen skulle bli lättare än den första kan ju bara skratta våran egen dumhet rakt i ansiktet. Att vi i stor envishet naivt påstod att första terminen alltid är värst och att vi gick rakt in i den andra med solsken i sinnet och med tankar om ljusa tider. Den där solen försvan redan efter första veckan och täcktes över av att stort moln, dom sista små strålarna av hopp som lyckade sippra mellan åskmolnen var även dom dödade halvvägs in i terminen.

Minns fortfarande Gabs påstående innan skolstarten "it's like were just swimming" happy happy. Den där simturen gick dock över i något som liknade en nära döden upplevelse och en drunkningsolycka gånger tre. Men vad har man varandra till om inte för att hold eachother up. Vart ju dock illa när vi kom till kanten då alla ramla i samtidigt och andetagen helt enkelt kvävdes av vattnen när vi var stuck at the bottom.

Denna terminen kantades av stress, oräkneliga redbull burkar, dödshot på en lapp från "trevliga" rumskompisar, Falska anklagelser av stöld, mystiska secret parties, Låsta badhus, stress, stress, tårar, breakdowns, kippande efter luft, zombieliknande tillstånd, pengabrist och alldeles för mycket drama på hög nivå... can we breath now ?

Vet inte ens hur jag tog mig igenom halva terminen TOTALT pank, har absolut ingen aning om hur jag lyckade få ihop 215 dollar i veckan under en halv termins tid... Minns fortfarande hur vi satt i CYC kollade ner på pappret med penga summan och insåg att det var mission impossible. But somehow we made it. Antar att jag verkligen levde efter mina alltför använda uttryck "do what you have to do" and "make it happen". Är ju tyvärr dags att betala hyra today och kontot står på noll kronor. well, well har ju iaf 13 timmar på mig HAHA!

Nu ska jag in på jobbintervju till Sydney iaf för industry training. I WANT IT SO BAD!  hon ringde mig idag och medelade att jag konkurerar med minst 5 andra som inte är studenter så hon ringde från student service nyss och  sa i lite väl allvarlig ton "u really need to STEP UP to have the slightest chance Emelie" I guess I should put on my big EM Charm BUTTON!!!! I WANT THAT JOB! Efter detta allvarliga tonläge konstaterade hon med ännu mer spänd röst "just don't put your Hopes up" Vad trött jag blir på människor ibland. I WILL PUT MY HOPES UP!

anyways ikväll ska jag åka över till Jake och bara vara! Tänker ligga på vid poolen och endast njuta av att inte ha någonting att göra! Har redan beställt sushi som kocken skulle fixa! awesome :) !

Nej nu ska jag ta en dusch och göra mig i ordning för mitt so far livs viktigaste intervju, I can feel the judgement day coming...



En pojke reser till månen
En annan, siktar mot solen
En tredje, kommer aldrig iväg
Han viskar: När natten faller,
och du, känner dig frusen,
då lever, då finns jag här för dig

Det är över nu
Men jag kommer ihåg alla dagar med dig
Dom är över nu
Hör ett bom bom bom som kallar på dig

Det är över nu
Men jag kommer ihåg en helt annan tid
Den är över nu
Det hörs en kall, kall vind som sveper förbi

Här kommer solen
Här kommer en sol som säger:
Aldrig mera regn,
aldrig mera regn


Kommentarer
Postat av: Molly

Bra jobbat :)



Hahaha, det är mycket svengelska i dina texter, askul. Förstår att det blir så när man pratar engelska hela dagarna.

2010-05-06 @ 09:41:03
URL: http://mollymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0