Mobergs ?

Alla vet vi väl att  Mobergs är Sveriges inneställe nummer ett, kändisarnas mittpunkt, En VIP avdelning värt sitt namn och en gästlista värd att döda för som alla vet att om du inte heter prinsessa i förnamn eller Gessle i efternamn har en större chans drunkna i en vattenpöl en att se ditt namn dyka upp. Och att Norrtälje är Sveriges svar på upper east side i New York är väl inget att orda om... Eller ?

Ni som inte har satt er fot i Norrtälje eller upplevt Mobergs nattklubb från dess insida undrar nog i detta nu vad jag pratar om, varför jag gemför någon liten stad i Sveriges lantort med new Yorks exklusiva rikemans del. Och höjer Mobergs högre än det självklara valet som stavas östermalm till Sveriges place to be.

Och Vi alla som spenderat en eller två eller... nej jag slutar där... En eller två kvällar på mobergs undrar nog om jag helt har tappat förståndet, När alla vet att gästlistan på mobergs är en tillgång för alla som besitter en dator.
Jag kan lugna er med att säga att jag varken tappat förståndet eller att den australiensiska värmen fått mig att få total sinnesförvirring. 

Detta var endast något som började som ett litet skämt men som sedan spårade ur en aning...

Jakes kompis från Harvard var på besök in the city. Har träffat han några gånger tidigare i sommras. Efter en stunds disskuternade får jag reda på att han tänker anlända till Stockholm i slutet på maj. Detta för att deras business ska expanderas och öppna nytt kontor även i Sverige. Detta ska börjas med en välkomst fest för både styrelse och alla anställda som har betydelse. Ett av årets viktigaste händelser. Självklart så ska Sturecompagniet bokas eftersom dom vill vara på stället som har mest "it" factor i Stockholms innerstad. Vid det här laget var jag lite uttråkad och bestämde mig för att upplysa denna stackars människa vad det riktiga innestället ligger..

Efter en lång diskussion där jag tydligt förklarat om Norrtälje, Sverige Manhattan med allt du kan önska dig. Denna rika lilla oas som ligger i utkannten av Sveriges huvudstad. Där pradas skoaffärer löses av med sveriges dyraste villaområden, där kändisarna bygger hus och resande turister aldrig vill missa chansen att knäppa ett kort av Sveriges svar på eiffeltornet i Paris... det exklusiva water tower in Norrtälje.

När jag sedan gick över på Mobergs, Sturecompagniet var ingenting mot denna underbara nattklubb the real "it" place in sweden to be. Vilket alla som var från sverige visste. Nog kan jag vara ganska övertygande när jag går in för det, trodde dock inte riktigt det skulle få dom konsekvenserna som det höll på att få. But I guess I should have known better...  

En tid senare får jag samtal från Jake att denna stackars Jason sitter och skäller ut sin organiser för att försökt pracka på honom något skitställe som sturecompagniet när han såklart vill ha det bästa, mobergs! detta är trots allt årets viktigaste business party. Eller ska jag säga stackars organiser... Efter detta ger han sig på sin assistent som absolut måste få tag på ägaren för mobergs. I detta läge har han även mejlat Alex min kompis från Sverige för att jag gav ut mejl adressen då det var meningen att hon skulle visa honom runt när han kom. detta mejl fick många goda skratt och hämtningar efter andan. Alex var dock inte lika road vid tanken på deras min när dom skulle få se mobergs...

Den där stackars assistenten fick nog en del att göra, Jason undrade desperat om det fanns något som kunde göras för att hyra mobergs med så kort varsel, han var ju inte så dum att han inte konstaterade att väntelistan minst måste vara ett år lång. Började även fråga vilken level VIP våningen låg på och hur många pooler det fanns att tillträda... HAHA ! bara blotta tanken på att mobergs VIP area troligtvis är mindre än hans garderob fick mig totalt att bryta ihop av skratt. Som tur var hade jag en telefonledning och Jake emellan oss. Så detta skratt nådde aldrig hans öron.  medelade även att Alex is the person to talk to, vilket inte heller vart så där jätte poppis...

När Alex talat mig tillrätta och menade att jag absolut måste ordna upp den här situationen innan dom faktiskt lyckades få tag på mobergs så var det dags att på ett smart sätt lirka mig ur. Min smarta hjärna kom på att helt enkelt säga att Mobergs inte gick att hyra, alldeles för exklusivt för uthyrning. Fick ett kort sms tillbaka som sa...

"Em everything is for rent"

Antar att pengarna aldrig gjort dom besvikna förrut... Så min smarta lösning grusades snart ut i små bitar. Löste dock upp det hela med att förklara att mobergs inte var det bästa stället för business parties. Mobergs var mer exklusivt för efter fester och speciella tema kvällar. Men att Sturecompagniet var the "it" place för uthyrning. Detta tror jag nådde honom ganska bra. Men antar att han fortfarande ser fram emot att besöka Sveriges mest exklusiva stad och dricka champange på Mobergs VIP avdelning. Good luck Alex! glöm inte att ta kort... 

Jag undrar dock fortfarande vilka som hade blivit mest förvånade över samtalet med övertalning att lyckas klämma in USAs elit på "uthyrningslistan". Mobergs över förfrågan eller Jasons över responsen. Kanske skulle låtit dom hållas ändå ...

HAHAHAHA



DET EXKLUSIVA VATTENTORNET, NI HAR VÄL INTE MISSAT ATT KNÄPPA ETT KORT MED ER FRAMFÖR... ?







Kommentarer
Postat av: Molly

HAHAHA! Fy fan vad roligt.



Jo, antar att jag också kommer att konvertera till svengelskans härliga värld när jag bott i australien ett tag. Speciellt med tanke på att jag i tal redan är ett swenglish pro, hehe.



Jag kan inte nog understryka hur tacksam jag är för alla tips och råd du ger. Så snällt också att du erbjuder hjälp när jag väl kommer dit, kontakter är alltid en fördel. Det vill jag jättegärna ha hjälp med!



Vad har du för mailadress? Tänkte så att jag har möjlighet att dra iväg ett mail även när jag befinner mig i sydney :)Tack igen!

2010-05-07 @ 08:50:31
URL: http://mollymind.blogg.se/
Postat av: ALEX

HAHHAHAHAHHAHHAHAHAHHAHAHAA JAG DÖÖÖÖR HHAHAHHAHAhAhHHHHHAHAHAHHHA JAg DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR

2010-05-07 @ 18:11:11
Postat av: Mikaela

HAHAHAHAHAHA! Inte konstigt att man kan slå i folk som inte varit i ett land vad som helst, som att det skulle gå isbjörnar på gatorna i Sverige! Du glömde ju dock det viktigaste med Mobergs; att jag bor längs gatan som leder upp till Mobergs, kändistätt med andra ord och gatan är ju lite Champs Elysee...eller INTE XD



Sjukt kul i alla fall! Önskar Alex lycka till! XD

2010-05-08 @ 02:09:40
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0