A dream

Det är inte min nyinköpta resväska som tar upp halva golvet va? det måste vara någon annans, och det är inte min flygbiljett som ligger längst ner bland mina papper, det kan omöjligt vara min. Ändå står det mitt namn på den och det var jag som försökte gömma undan den för verkligheten. Det var mina händer som tröck in den under högar av dokument och papper, under ett helt år av samlade ord. Där längst under la jag det jag vägrade stirra på. Ändå, det kan inte vara mitt namn som ligger där under, det måste vara någon annans... It has to be a dream, can I wake up now ?

Vakna upp och inse att jag varken måste tänka på kartonger eller resväskor, än mindre flygbiljetter till kylan. Vakna upp och inse att jag kan sluta stirra på klockan som visar 50 minuter kvar till jag är inne på min sista vecka. Bara inse att allt är en dröm och att jag får gå genom Hyde park och shoppa på Westfield för en lång tid framöver. Uppleva en sommar till på Manly beach och gå ut och äta i Darling Harbour. Can someone wake me up?


I'm waiting for the night drifting away
On the waves of my dreams to another day
I'm standing on a hill and beyond the clouds
The wind's blowing still and catching my doubts








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0