Lördag

Lördag, men inte en vanlig lördag det är min SISTA lördag i Australien!! min sista helg, min sista... I could go on forever.

Mitt rum är täckt med kläder och prylar fast jag kastat ut halva mitt liv i soptunnan. Oh well lets create new memories.

Tvättar mina sista kläder och ute är det så varmt att jag dog av min lilla promenad till posten, hämtade upp mina sista pengar på cafét och sen hem genom svettig. Det är MINST 30 grader varmt helt klart. Har ätit jordgubbar för att stämma in i sommarkänslorna, lär ju bli dom sista sommar jordgubbarna jag äter på ett tag.

Annars såvar jag och Emelie på bio igår, vi såg eat, pray and love med Julia Roberts. Handlar om en kvinna som lämnar hela sitt liv för att resa till Italien, Bali och Indien under ett år. Vi hade sett fram emot filmen hur länge som helst och sen var det JÄTTE TRÅKIG!! besvikelse på hög nivå kan jag säga! Dom ringde även från jobbet som jag haft en jobbintervju för, då jag sabbade allt och erkände i princip att jag inte var intresserad. Well jag vet inte hur det gick till men dom erbjöd mig tjänsten... Jag var mållös. Men tror jag ska tacka nej iaf, eftersom syster yster vll att jag ska bo i Uppsala och pendlande till Stockholm finns inte på kartan just nu.

Sen så valde även skolan ut mig från industry training programmet. Dom ville göra reklam om mig inom skolan så andra studenter kunde se vad man kan åstadkomma med programmet. Lite roligt faktikst :) även om jag inte skulle ge skolan så mycket ära för den praktik platsen...

Sen så har jag även hunnit med att säga hej då till Manly, och då Talia och Belinda som jag bodde hos förra sommaren och andra terminen. Kan säga att det var jobbigare än jag trott!

Nej nu är det bara söndagen kvar sen bär det av till Fillipinerna i en underbar vecka! ingen stress, ingen press, inga framtidsplaner eller jobb. Bara vara med världens bästa!








Himlen är oskyldigt blå,
som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns,
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
är himlen så oskyldigt blå.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0