Saturday

Alltå jag förstår inte detta med 6 månaders provanställning, det betyder ju att dom första 6 månaderna bara är på prov innan man verkligen har jobbet. Ursäkta men hur ska man kunna veta att man vill vara på samma ställe i 6 MÅNADER!!!! hur kan man vilja skriva upp sig på ett och samma jobb i 6 månader. Och detta med 1 års vikariat... VAD SOM HELST KAN VÄL HÄNDA UNDER ETT ÅR!!!! Vad är det för sjuka krav egentligen. Slutsatsen efter dagens jobb sökande på arbetsförmedlingen. There is no job for me, inga som passar under min kategori "jag vet inte om jag vill stanna månaden ut" .........

Idag hade jag tänkt att packa och köpa resväska. Vaknade inte förren vid tolv tiden helt totalt död, gick dock ändå upp för att ta tag i dagens sysslor, stegen nedför trappan, såg regnet ösa ner utanför dörren och jag vände om i dörr öppningen. Resväskan får vänta. Nu hade jag dock tänkt att rensa kläder och bland alla mina papper vilket jag inte heller tagit tag i ännu. Segare dag får man leta efter, men när man stressar jämt över allt möjligt är såna dagar guld värda.

Min LCC från USA har nu landat i Sydney och det blir nog att möta upp henne nästa vecka.

Igår var vi ute och åt med Emelie för att fira henne. Fabian hade hittat the Vintage Café i the Rocks. Vi kunde alla konstatera att det var helt underbar god och prisvärd mat och min cheescake till efterrätt var amazing. Medan kullerstens gatorna påminde too much av gamla stan i Stockholm. I love the rocks är sån sjukt mysig plats i Sydney! LÅT MIG STANNA!

Imorgon blir det att gå upp tidigt, tidigt då det är Run4Fun day. Ska vara på Olympic stadium klockan 6!!! Vilket betyder att Emelie måste stiga upp vid halv 5. Jag klagar inte alls...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0