Mess

Everything is a mess...

Iallafall när det kommer till mitt jobb, har in princip blivit bombarderad med frågor som jag inte har nåt svar till. Precis alla undrar vad som hände med Unipackers och varför allt är förändrat, och sen förväntar dom sig att jag först ska ha svaret på det och sedan göra något åt situationen. Nu är det ju så att jag inte riktigt sitter på den makten som krävs för att göra dom förändringarna. Vad säger man ?

Allt är förändrat för att dom har sparkat varenda person som gjorde kvällen great! Allt är förändrat för att dom har gjort ändringar i dom sakerna som gjorde Unipackers till vad det var. Allt är annorlunda för att dom personerna som har genomfört förändringarna inte har en aning om vad någonting handlar om och bara tagit beslut utan att ens visat intresse för att försöka vara insatta! Allt är helt totalt katastrof för att fel personer får ta beslut som självklart blir helt fel.

Detta händer jämt, det spelar ingen roll vilket område det är inom. Men högt uppsatta personer som ska ta beslut utan att veta vad saker handlar om. Hur ska man kunna ta ett avgörande beslut om du aldrig provat på att vara i den personens situation. Hur ska du kunna vara insatt om du aldrig brytt dig att ta reda på hur insidan ser ut. Hur kan man sitta på ett kontor och bara ta ett beslut på ett papper utan att ha sett verkligheten. Mest skrämmande hur kan såna personer få ha rätten att ta beslut i frågor dom egentligen inte vet vad det handlar om. Jag förstår mer och mer varför det är så bra att ha jobbat inom så många olika områden, och träffat så många männsikor från olika bakgrunder och kulturer, för den dagen jag får det jobbet jag vill ha kommer jag veta exakt vilka beslut som kommer gynna för troligtvis kommer jag själv redan ha jobbat inom alla områden jag ska styra över. Jag anser att har du aldrig provat på nånting så kan du omöjligt veta och vara i stånd att ta ett beslut som handlar om andra, då borde du kanske stanna upp för en sekund och lyssna på dom som faktikst vet. Dom som lever mitt i den verkligheten.

Det är nästan läskigt hur nästan alla högt uppsatta chefer är likadana, vilken oförmåga dom egentligen har att connecta med människor på rätt sätt, och då menar jag jag inte bara personer som har samma märke på kostymen som dom. Jag tror aldrig någonsin dom insett värdet att ha förmågan att bemöta människor på rätt nivå.

Det är nu en vecka kvar tills den nya killen börjar och tar över hela kvällen, jag ber bara en stilla bön att han är bra att jobba med och helt enkelt kommer lyssna på vad jag har att säga för jag har en hel lista med saker för att få tillbaka kvällen, eller rättare sagt helt enkelt rädda kvällen som dom med sina sjukt helt oförstående beslut håller på att köra i botten. Frustration på hög nivå!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv: Skrivit en inlägg på bloggen, så du vet varför det är en massa bakande på helgen. Mitt sätt att klara av sockersuget under veckorna. Men om jag ska skicka något så behöver jag din adress! :)

Puss och kram!

2010-10-17 @ 13:40:29
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0