California Dreaming ...

California Dreaming...

Pratade med Melissa igår, då dom hade sparkat sin nanny så frågde hon om jag ville komma tillbaka och jobba för dom igen. Detta blir dock inte ett au pair jobb utan mer nanny jobb med runt 25 timmar i veckan. Fick stanna i princip hur länge jag ville, Och så länge det är under 3 månader så behövs inget visa vilket gör saken hur lätt som helst, allt som behövs är en flygbiljett. Nästan skrämmande enkelt...

Nu ska jag dock först till Manila och sedan Sverige, och sen får vi se vad som händer. Som vanligt seglade jag bort i drömmarnas värld och leendet jag fick av bara tanken fick mig att redan sitta på planet till San Francisco. Men mina planer brukar ju ändras lika snabbt som andra byter kläder.

Dock så skulle jag kunna få nåt volunteer jobb inom event i San Francisco när jag inte ska jobba så mycket för familjen eller eventuellt ta någon kurs på något college i Cali, Skulle kunna vara en guld möjlighet som kan gynna mig mycket. Kanske även kan hjälpa till och annordna event för au pair förmedlingen. Okej nu seglar min spontana tankeverksamhet iväg, again!

Men bara tanken på Cali, bara tanken på att köra ner för 101 again, Vandra på Avila rd och sitta i San Mateo på starbucks. Bara tanken på att få se ungarna igen! BABY J!!.. inte så mycket baby längre men jag har inte hjärta att ändra smeknamnet. Men sen när man verkligen tänker efter, will it ever be the same again ?

Jag menar hela ens värld och liv man hade där är borta, människorna är utbytta och bara platsen är densamma. Och jag vet nog bättre än någon annan att you can never go back, man kan aldrig åka tillbaka i tiden och absolut inte förvänta sig att livet man en gång haft ska finnas kvar. Kanske ler hela min kropp av just tanken på det jag hade inte det som kommer finnas där. Visst kan man skapa ett nytt liv, ett nytt äventyr men vill jag det ? Är det bättre att lämna och låta det vara orört, låta minnena sitta kvar och förbli samma minnen som det alltid varit. Förvara året i Cali där det hör hemma och inte skapa något nytt på en plats som gav mig hela mitt liv.

But maybe, just maybe I'm ready to go back...



You are my sunshine, my only sunshine
You makes me happy, when skies are grey,
You never know dear how much I love you,
Please don't take my sunshine away.







BABY J

Har aldrig ångrat en sekund, har älskat dig från första stund


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Men gud vad läskigt! Jag drömde i natt att du skulle få ett erbjudande från din familj i USA och att det också skulle innebära eventjobb, för jag tänkte i drömmen att det är ju logiskt, de måste ju gå på en massa event hela tiden och känna folk!

Scary!

2010-11-01 @ 10:42:37
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0