K A O S

Kaos, det är precis vad det är just nu jobbet är KAOS med stora bokstäver...

Min chef har lämnat utan att meddela någon för familje trassel på Nya Zeeland. Management teamet på klubben går omkring med mord i blicken och stressfullt kroppsspråk som får en att nästan vilja bryta ihop på en gång. Hela unipacker kvällen är just nu ett stort frågetecken då det bara var hon och jag som arbetade med den och hon hade det fulla ansvaret för hela kvällen, för att bättra på situationen går hennes dator inte att hitta någonstans så att komma åt mejlen är i nuvarande situation en omöjlighet.

Med både mode tävlingar, bikini och award kväll med TNT magazine som kommer upp och dom tänkbara sponsorerna plus alla entartainment manager från hostels och unis som nu kan ligga där i mejlen och vänta på all möjlig form av berkräftelse går alla runt och total vägrar nämna det vi alla vet. KATASTROF!

Det är som alla försöker hålla samman och hitta en vettig lösning men just nu är allt som finns stora frågetecken. Att det inte ens blivit några posters beställda är bara droppen som får allt att rinna över. Nu har jag iaf försökt ta tag i halloween så vi kan ordna ett halloween party för unipackers för att dra folk! Vilket inte är det lättaste eftersom dom två andra managerna ansvarar för helt olika kvällar och har tusen saker att göra själva. Vilket innebär att jag just nu inte har någon chef alls. Men det verkar som jag kommer jobba för chefen som har hand om lördagarna i brist på annat. Även fast hon knappt hinner med sitt eget.

Vet inte om min chef nu kommer bli sparkad när hon har tänkt att infinna sig igen, när nu det blir... Och vad som händer med mitt internship är ju ett ännu större frågetecken.

Idag har jag spenderat dagen med att springa mellan Sydneys alla city hostels, försökt få kontakt med entertainment managers och allmännt promotat, utan posters... för att halv springa tillbaka till kontoret uppdatera excel filer, svara på mejl och känna mig halvt stressad för att vänta på tjejen jag skulle gå till kings cross med... som till managern för lördagarnas stora glädje inte dök upp. Hon såg ut som hon inte visste om hon skulle explodera eller helt enkelt sjunka genom golvet. Hon valde att skicka iväg mig på egen hand vilket innebar promotiens för hela klubben, alla kvällar. Och att samtidigt ansvara för mina egna promoters och mina egna uppgifter är på gränsen till att bryta ihop av stress.

Det verkar inte heller som att dom kommit närmare en lösning snarare såg dom ännu mera förvirrade ut när eftermiddagen närmade sig.

Imorgon kommer det ju bli jobb från 9 på morgonen till 1 på natten non stop kan jag säga på en gång då det är unipackers night.

Annars har jag en jobb intervju ikväll på Soho bar i Kings cross, där dom söker promoters av nåt slag till ett extra jobb, Just nu känns ju ett extra jobb väldigt långt borta men lika bra att gå för att skapa lite kontakter, är ju i samma bransch så man vet aldrig om det kan vara värdefullt. Sen tänker jag hinna med gymmet för att helt enkelt koppla bort jobbet i åtminstone en timme innan jag ska hem och sitta halva natten med att registrera database, lägga upp jobb annons och registrera kontakt details från dagen arbete. It's a wondeful world isn't it ?...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0