Too happy

Ju finare café du jobbar på desto tystare måste du vara. Rika "viktiga" männískor i kostym är nästan ett "how are you" to cross the line. Här gäller det att nästan inte märkas alls, ju mer obemärkt du jobbar desto mer dricks blir det.

Mitt café är dock inte ett sådant, hit kommer allt möjligt folk och jag brukar prata med gästerna vilket ger bättre dricks här då tystnad klassas mer som otrevlighet. Dock så blev jag tillkallad av chefen idag för ett litet viktigt samtal "Em you are too happy"... Vad svarar man på det.

Tydligen så pratar jag för mycket med gästerna och jag måste tydligen också tona ner mitt skratt lite då jag inte är tillåten att skratta hur mycket som helst. Kort och gott jag är för glad. Hur ändrar man på detta är ju en bra fråga, jag trodde detta gick hand i hand med service yrket och inte klagar gästerna iaf. Men tydligen så är det dags att bli lite bittrare, får se hur det går imorrn.

Sen åt jag världens godaste burrito idag, jag som är tokig i mexikansk mat vart överlycklig över detta underbara mexikanska burritto ställe! Plus att jag även ska flytta från mitt tredje hostel nu då jag hittat ett rum att hyra. WOHOOOO! :)

Jag har bara en sak att säga ska jag hem till Sverige så får någon helt enkelt köpa flygbiljetten åt mig, köra mig under hot till flygplatsen och kasta in mig i planet för jag kan inte se hur det ska gå till av egen fri vilja...






Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hur kan man vara too happy? Han kan inte ha det så kul om han måste begränsa sig när han känner att han börjar bli för lycklig/glad...XD

2010-09-12 @ 22:15:47
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin Mamma till Lucaz

åååh förstår att du trivs gumman. men saknar du inte oss??? :(

2010-09-12 @ 23:46:53
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0